Dankort + VISA/Dankort VISA Electron Mastercard VISA MobilePay

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Betaling

Naturmand.dk tager imod Visa/dankort, Visa, Visa Electron, og Mastercard gennem vores betalingsformidler QuickPay. Alle kortoplysninger behandles sikkert og krypteret, og vi kan ikke trække et større beløb end du har godkendt. Vi trækker pengene når varen afsendes. Du kan også vælge at betale via bankoverførsel eller Mobilepay. Bemærk dog at ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Ved bankoverførsel eller Mobilepay vil din bestilling først blive behandlet, når vi kan se din betaling på vores konto.

Offentlige kunder har mulighed for at betale med EAN nummer. Alle ordrer betalt med EAN nummer, afsendes kun til den tilknyttede adresse til EAN nummeret. Ordrens leveringsadresse samt EAN nummerets gyldighed tjekkes inden afsendelse.


Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Levering
 

For at sikre dig billigst mulig levering vil vi ofte tilbyde dig flere valgmuligheder for levering af dine varer. Vi bruger kun transportfirmaer du kan stole på. Alle forsendelser sendes som pakkepost og kan derfor følges via Track and Trace lige så snart pakken er afhentet af transportøren hos naturmand.dk. Vi leverer lagervarer indenfor 1-3 arbejdsdage. Se priser for levering i kurven.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på tlf. 60 21 23 12 eller på mailen hej@naturmand.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage det fulde beløb, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Købes kan også fortrydes selvom vare er afprøvet som man vil kunne gøre i en fysisk butik. Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse får man ikke retur.  

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 80,- kr.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1.  
  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
  • Stiftelse eller overdragelse af rettigheder over fast ejendom med undtagelse af fjernsalgsaftaler vedrørende finansielle tjenesteydelser eller af fjernsalgsaftaler vedrørende udlejning af fast ejendom,
  • Opførelse af bygning,
  • Omfattet af § 1, stk. 1, i lov om forbrugeraftaler om brugsret til logi på timesharebasis, længerevarende ferieprodukter m.v.,
  • Omfattet af § 1, stk. 1, i lov om pakkerejser,
  • Spil, hvor der for deltagelse betales en pengeindsats, eller
  • Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr. 

 

  1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

 

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

 

  1. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

 

  1. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

 

  1. Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,

 

  1. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

 

  1. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

 

  1. Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,

 

  1. Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,

 

  1. Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,

 

  1. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

 

  1. Finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.

 

  1. Aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.

 
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 

  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
 
Naturmand.dk v/Eriko IVS
Vinkelvej 3
6900 Skjern
Att. Kundeservice

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
 
Naturmand.dk v/Eriko IVS
Vinkelvej 3
6900 Skjern
Att. Kundeservice

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt og gerne medsende billeder af manglen ved varen.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Personoplysningerne registreres hos Eriko IVS (CVR. 38 87 49 69) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Den dataansvarlige på Naturmand.dk er Eriko IVS (CVR. 38 87 49 69)

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Naturmand.dk v/Eriko IVS (CVR. 38 87 49 69), har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Anders Kousgaard på hej@naturmand.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Anders Kousgaard på hej@naturmand.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage på www.forbrug.dk, forbrugerombudsmanden.dk eller www.forbrugereuropa.dk
 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.04.2023